Nieuws

Het bedrijf van morgen met Steven Van Belleghem

Op maandag 29 april 2019 hebben we de eer om Steven Van Belleghem op de Sint-Bavohumaniora te ontvangen. De ouderraad van internen heeft hem voor de tweede keer kunnen overhalen om ons toe te spreken.
Daarom worden alle leerlingen van de derde graad op 29 april 2019 zonder uitzondering verwacht in de Groenzaal om 19.15 uur. Omdat dit voor ouders en grootouders ook een unieke kans is, zetten we ook voor hen de deuren open.

'Customers the day after tomorrow'

We belanden stilaan in de derde fase van digitalisering: de fase van verregaande automatisering en artificiële intelligentie. Die verschuiving zal de relatie tussen bedrijven en klanten radicaal veranderen. Willen bedrijven klantgericht blijven, dan moeten ze op zoek naar aangepaste klantenstrategieën. In de lezing gidst Steven je door de nieuwste fase van digitalisering en reikt je de mindset aan om in de ‘Day After Tomorrow’ je bedrijf te blijven optimaliseren.

Steven van Belleghem is bestseller auteur, professor, ondernemer, topspreker, globetrotter. Hij reist de hele wereld af om de allerlaatste trends in ‘digitale klantrelaties’ te spotten. Hij vertaalt deze 'trends van overmorgen' naar concrete ideeën om morgen op te pakken.
Hij werd bekend dankzij zijn eerste boek, De Conversation Manager. Dit boek won de award voor meest innovatieve marketing boek in 2010.
Verder schreef Steven De Conversation Company, When Digital Becomes Human en Customers the day after tomorrow. Steven is tevens een ondernemer. Hij is partner van het consultancy bedrijf Nexxworks, en co-founder van Zembro (een wearable start-up) en van het contentcreatiebureau Snackbytes.

De eerste 12 jaar van zijn carrière was hij consultant en managing partner van het innovatieve onderzoeksbureau InSites Consulting. In die periode groeide het bedrijf van 8 naar 130 medewerkers, met kantoren in 5 landen. Tenslotte is Steven deeltijds marketing professor aan de Vlerick Business School.